SM systém

SM – SYSTÉM 

“nejlepší prevence, léčba a regenerace páteře a pohybového aparátu”

Co znamená SM

S – stabilní tedy pevná
M– mobilní tedy pohyblivá páteř

Spirálně stabilizovaný pohyb je nejlepší způsob cvičení pro ty, kteří trpí bolestmi páteře nebo jim chtějí předejít.

SM- systém je způsob cvičení s pružným lanem převážně ve stoje (méně pohyblivý v sedě), kde se využívá svalového zřetězení při pohybu.

Na tomto cvičení je nejdůležitější, že tak, jak se svaly po celém těle spirálně zřetězují při pohybu (tedy jsou posilovány, protahovány), vytváří v těle sílu vzhůru, která odlehčuje tlak na meziobratlové ploténky a klouby. Tak jim umožňuje výživu, regeneraci i léčbu.

Současně svalové spirály dávají páteři optimální pohyblivost.

Pružné lano je něco jako prodloužení svalových vláken aktivujících spirálu.

Cvičíme se speciálním elastickým lanem, které umožňuje rozsáhlý pohyb končetin proti malé, postupně rostoucí síle, jež aktivuje “stabilizační svalové spirály”. Cvičení s elastickým lanem nám umožňuje posílit i protáhnout všechny důležité svaly těla. Můžeme tak vytvořit dobře prakticky zvládnutelný program pro všechny, kteří trpí bolestmi páteře nebo chtějí těmto poruchám předejít.

Dobře provedený cvik zaměstná svaly od plosky nohy až po prsty rukou. Je to tedy celotělové cvičení. Jedná se o ucelený přístup, jak budovat zdravé, výkonné tělo, které nám bude dobře sloužit.

PRO KOHO SE HODÍ: – děti, ženy, muži, senioři, těhotné, nevrcholové i vrcholové sportovce

SM SYSTÉM JE:

  • úžasná metoda pro prevenci, ale i velice účinnou léčbu problémů s páteří
  • řeší i velmi rozsáhlé problémy s páteří (pooperační stavy, vyhřezlé ploténky, velkédeformace páteře (skoliózy, lordózy, kyfózy)
  • je nejvhodnější metodou cvičení při totálních endoprotézách, problémech s velkýmiklouby, plochýma nohama aj.
  • perfektní cvičení pro těhotné – dochází k přirozené mobilizaci břicha a eliminuje se napětí v zádech,  ale také děti a seniory
  • nejvhodnější kondiční trénink po posilovně a aerobních cvičeních
  • hodí se pro pacienty – klienty s bolestmi páteře v bederní, hrudní a krční oblasti.
  • Lze se s ním vyhnout operaci, o které lékaři tvrdí, že je nevyhnutelná.
  • Odstraní bolesti, kvůli kterým již téměř nespíte nebo nechodíte.
  • Cvičení doplňují manuální techniky (speciální masáže).
  • Skvělé cvičení pro srovnání skolióz, lordóz a kyfóz u dospívajících dětí
  • Dokáže naprosto nahradit rehabilitaci po operacích páteře.
  • Má vliv na funkci vnitřních orgánů

SM- systém je nejvhodnější kondiční trénink a regenerace u vrcholových sportovců!      

HLAVNÍ INDIKACE A VÝHODY METODY SM-SYSTÉM:

  • napravuje a zlepšuje držení těla, zeštíhluje a tvaruje postavu
  • umožňuje léčbu chronických bolestí bederní a krční páteře
  • tuto metodu používá také řada vrcholových sportovců jako kondiční trénink s cílem zlepšit sportovní výkon a předejít přetížení a degeneraci páteře a velkých kloubů při sportu
  • cvičení má také velký význam u prevence a léčby poruch velkých kloubů  (kloub kyčelní, kolenní a ramenní, klouby nohy a klenba nožní).

SESTAVY CVIKŮ PRO DOMÁCÍ POUŽITÍ MŮŽEME SHRNOUT DO CVIČEBNÍCH PROGRAMŮ:

  • 2 minuty – postačí cvičit pro uvolnění a protažení v pauzách mezi sedavou prací.
  • 10 minut – trvá procvičení celého těla a je vhodné cvičit denně po ukončení práce
  • 20 minut – stačí nejen k procvičení kvalitní celotělové sestavy, ale i ke spálení přebytečných tuků a zlepšení fyzické kondice. 2x týdně je vhodné se takto věnovat svému tělu.
  • 45 minut – je stastava pro běžná fitnessová cvičení, která budují svalově vyrovnanou štíhlou postavu, připravenou pro řadu rekreačních i výkonnostních sportů. 1x až 2x týdně je takto možné cvičit v případě, že to se svým tělem myslíme vážně.

CVIČENÍ TEDY POUŽIJEME:

  • jako kompenzaci sedavého zaměstnání
  • pro budování štíhlé postavy
  • jako součást tréninkového plánu u výkonnostního a profesionálního sportu (dříve než začnete sportovat, vybudujte si tělo, které sport vydrží!)
  • jako rozcvičku před rekreačním sportem
  • jako součást rehabilitačního plánu, léčby poruch páteře – pro regeneraci páteře a dalších kloubů
  • jako kompenzaci jednostranných sportů
  • proto, abychom byli fit, až nám bude 100 let !

KDY ZAČÍT CVIČIT:

  • bolesti páteře
  • akutní výhřez meziobratlové ploténky
  • skolióza
  • vadné držení těla nejen u dětí – např. kulatá záda, zvětšená bederní lordóza
  • zúžený páteřní kanál
  • bolesti velkých kloubů
  • bolesti hlavy, závratě
  • hypermobilita
  • snížená plotýnka – plochonoží – v průběhu celého těhotenství
  •  doplněk rekreačního i vrcholového sportu s cílem předejít přetížení a degeneraci páteře a velkých kloubů,ca tím i zlepšit sportovní výkon
  • je vhodné pro všechny bez ohledu na věk a pohlaví

Kontaktní osoba:

Jaruška Morávková, tel. 775 319 600, e-mail: jaruska@nwlive.cz

Cena:

115,- Kč/lekce nebo 950,- Kč/ 10 vstupů

sm-system