Kinesiotaping

Fixační tejp

Tejpování fixačními tejpy je metoda vhodná především pro sportovce, jejichž sportovní aktivita vyžaduje velké síly a zpevnění. Fixační tejpy chrání svaly a šlachy tím, že je zpevní a tím zabrání zranění. Hovoříme tu o volejbale nebo boxu.

V ostatních případech je v součastné době doporučována metoda kineziotapingu, který určité místo zpevní, ale nebrání mu v jeho pohybu.

Kinesio tejpování

Kinesio tejp byl vynalezen v sedmdesátých letech japonským chiropraktikem dr. Kenzo Kasem s cílem usnadit především vrcholovým sportovcům regeneraci unavených a zraněním poškozených svalů.

Po jeho představení na Olympiádě v Soulu v r. 1988 přešel do širokého povědomí fyzioterapeutické veřejnosti a dnes je jeho využití velmi rozsáhlé.

Tejpovací techniky rozdělujeme na 3 základní druhy:

  • svalové tejpy
  • lymfo tejpy
  • korekční tejpy

Metoda kinesio tejpingu spočívá v lepení elastických bavlněných pásek na postiženou oblast. Tyto pásky jsou vyrobeny z bavlny s elastickými vlastnostmi podobnými lidské kůži. Proto na kůži velmi dobře přilne. Díky elsticitě umožňuje ošetřeným svalům aktivně pracovat, tj. neomezuje jejich pohyb jako ortéza a chrání je v celém jejich průběhu.

Kdy je tejpování vhodné:

  • od velmi malých dětí až po seniory
  • relaxace namožených, natažených nebo natržených svalů
  • stimulace oslabených svalů a uvolnění zatuhlých svalů
  • zredukování bolesti, otoků a modřin
  • korekční techniky – mechanické, fasciální, prostorové, funkční a další
  • lymfodrenáž

 Jak o tejp pečovat:

  • správně aplikovaný a udržovaný tejp vydrží na těle 5 až 14 dní
  • lze s ním provádět jakýkoliv pohyb
  • po koupeli je vhodné tejp zahřát, nejlépe krátce vyfénovat
  • při mírném odlepování tejp na koncích zastřihujeme

Kontakt: Jaruška Morávková, Dana Benešová

kinesiotaping-hradec-kralove-1 kinesiotaping-hradec-kralove-2 kinesiotaping-hradec-kralove-3 kinesiotaping-hradec-kralove-4